Giggar

Gigg är den renaste formen av segling. Den är stabil och lättmanövrerad och har plats för 2-4 scouter och en vuxen. Dessa båtar seglar våra yngsta scouter spårare och upptäckare.

Stortrissar

Eller ”Triss” är en större segelbåt med plats att sova i. De är även utrustade med varsin utombordare vilket gör att de blir mer oberoende av väder och vind.

Kanoter

Vi har fyra kanadensare med plats för 3 scouter i varje. När vinden inte räcker till för segling njuter vi av paddling istället.

Följebåten

Säkerheten är alltid viktigast för oss och därför har vi alltid en följebåt när scouterna seglar.

Brofjord 36 ”Liljan”

Liljan är vår stora motorseglare som framförallt de äldre scouterna är ute med. Med Liljan övas navigering och sjömanskap och nyttjas en stor del av året.